I närheten

Vår bostadsrättsförening ligger vackert belägen intill naturreservat och sjöar. Närheten till både E18 och kommunikation underlättar vardagen.

Livsmedel och handelsplatser:

De livsmedelsbutiker och detaljhandel som ligger på gångavstånd är:

Brunna Handelsplats

I Brunna Handelsplats finns bl.a. Stora Coop, Byggmax, Biltema, Kronans Apotek, en asiatisk restaurang och McDonald's öppnar 25/3-21.

Lidl

Lidl ligger på Pettersbergsvägen, precis vid rondellen innan man kommer in i Norrbodaområdet.

Idrottsplatser & gym:

Kungsängens IP

På Kungsängens IP finns det konstgräsplaner (varav den ena är uppvärmd vintertid) som allmänheten kan utnyttja. Runt den den stora fotbollsplanen finns det löparbanor för den springsugna. Under de kalla vintermånaderna spolar kommunen ena konstgräsplanen så att de som vill kan åka skridskor.

I anslutning till idrottsplatsen finns det stora gräsytor och en lekplats (Drömparken) för de yngsta barnen.

ECO Gym

På Femstenavägen finns ett gym där man kan bli medlem. De har generösa öppettider och ett bra utbud av maskiner.

Förskolor:

Norrboda Förskola

Rönnbärets Förskola

Skolor:

Grundskolor

Lillsjöskolan (F-3)

Brunnaskolan (F-5)

Ekhammarskolan (4-9)

Ekhammarskolans grundsärskola (F-9)

Hagnässkolan (6-9)

Gymnasieskola

Upplands-bro gymnasium (UBG)

Kommunikation:

Föreningen ligger nära E18 och busshållplater som enkelt tar en till pendeltågsstationen i Kungsängen för vidare resa in mot Stockholm City. Den närmsta busshållplatsen är i dagsläget Rönnbergsvägen. Från hållplatsen går det bussar var 15:e minut (i rusningstrafik ca var 7:e minut). Med pendeltåg från Kungsängens station tar det ca 25 min in till centrala Stockholm.

Under 2021 planeras öppnandet av en ny busshållplats närmare vår förening.

Naturreservat:

Intill vår förening finns Lillsjön-Örnässjöns naturreservat.

Här kan du bada, fiska, använda motionsspår eller strövstigar, övernatta i ett vindskydd eller grilla. Det finns ett tillgänglighetsanpassat grillhus och en 18 håls discgolfbana.

Det finns rikligt med bär och svamp att plocka i skogarna.

Badplats:

Lillsjöbadet

En populär badplats i närområdet är Lillsjöbadet som är beläget på promenadavstånd genom skogen. Under 2020 utökade kommunen parkeringsplatserna vid Lillsjöbadet för att fler ska kunna besöka det populära badet. Här finns grillplatser, lekplatser och ett utomhusgym.

Adress: Lillsjö badväg, 196 35 Kungsängen